La români (C.F.R), istoria se taie cu autogenul (partea 2)

scris de | joi, 1 martie 2012, 20:02 | 2 comentarii

Salutare prieteni! Dacă în primul articol dedicat acestui subiect am prezentat modul brutal prin care trei dintre cele cinci vagoane ale fostului „Tren Bucureşti” au fost măcelărite pe linia 7 a gării Bucureşti Obor (Est), de această dată vă voi aduce la cunoştinţă procedeul prin care străinii recuperează şi restaurează piese feroviare de patrimoniu.

Totul se petrece în atelierele domnului Georg Hocevar, din apropierea comunei Brad, unul dintre cei mai cunoscuţi pasionaţi feroviari de altă naţionalitate stabiliţi în ţară. Acesta a reuşit să salveze fosta fabrica de vagoneţi minieri de la Crişcior şi să o transforme într-un adevărat atelier de restaurare a materialului rulant feroviar, care ar fi trebuit să facă parte din patrimoniul ţării lor de provenienţă.

Prin intermediul colaborării călduroase din partea celor ce se ocupă de ateliere şi a conducerii acestora, s-a reuşit pătrunderea în interior, în timp ce se desfăşurau activităţi de restaurare. Ceea ce au găsit şi fotografiat corespondenţii de teren ai siteului railnet.ro, nu se poate încadra decât într-o categorie specială, ce merită toată lauda.

Printre materialul rulant ce se afla în acea zi în incinta fostei fabrici, putem aminti:

1. Automotor englezesc pe abur: Acesta a fost adus dintr-o colonie a Marii Britanii:

2. Vagoane de cale ferată îngustă destinate călătorilor: Aduse din Ungaria, vagoanele au fost restaurate „din temelii”, dacă putem spune aşa:

3. Vagon de cale ferată îngustă destinat transportului de marfă: Adus din Ungaria, vagonul a fost dezasamblat în totalitate, iar piesele de lemn au fost refăcute. Vagonul este acoperit, are cutie de lemn şi este construit pe trei osii:

În cel de-al treilea articol vom vedea cum vagonul, tip restaurant, Astra Arad este tăiat cu autogenul în toiul nopţii, pentru ca muncitorii să nu mai fie fotografiaţi/filmaţi. O seară plăcută!

Există 2 comentarii publicate la acest articol:

Tu ce părere ai despre articolul acesta? Scrie-mi mai jos și hai să începem o discuție!