Mașini vechi prin București #2

scris de | marți, 6 decembrie 2016, 13:00 | Tu ce părere ai? Hai să discutăm!

A trecut ceva mai mult de un an de când m-am mutat în București, timp în care am adunat o așa zisă colecție de aproape o sută de mașini din generațiile trecute. Pe majoritatea le-am găsit părăsite pe marginea drumurilor, prin spatele blocurilor, prin curți uitate de lume și chiar păduri, în timp ce altele se află la o adiere de vânt de a fi date la fier vechi sau la groapa de gunoi.

„Vechile mașini…” este o serie de articole ceva mai veche, începută aici pe blog, cu mașinile din Vatra Dornei. În total s-au adunat 11 articole și undeva la vreo 50 de rable găsite într-un mic orășel de munte, cu mai puțin de 10.000 de locuitori. Dacă vreți să le citiți, le găsiți pe toate aici. De lăudat sunt și băieții de la Simply Bucharest, care au ajuns la un număr de 75 de articole pe aceeași temă. Le găsiți aici.

Citește și: Mașini vechi prin București – primul episod

Începem cu un Fiat 1500 C găsit undeva pe Aleea Obcina Mică din Drumul Taberei. Zona este un mic rai al mașinilor vechi, cred că am găsit vreo cinci sau șase, printre care pot aminti o Dacia 1100 și un Renault 21. Pe lângă cele fotografiate, am mai zărit două sau trei pentru care o să mă întorc cât de curând.

fiat_1500_1

fiat_1500_2

Modelul 1500 a fost produs vreme de șase ani, între anii 1961 și 1967. A fost varianta Fiat care urma să înlocuiască modelele 1400 și 1200 Coupe, Spyder și Cabriolet. A fost produsă în Germania de către Neckar Automobil AG și în Iugoslavia de Zastava. În cei șase ani de producție, Fiat a reușit să producă 1.900.000 de bucăți, dintre care poate că 100.000 dintre ele au ajuns în România.

Partea cea mai frumoasă este că a fost desenată de Felice Boano, cel care a fondat, în 1954, alături de unul dintre prietenii săi, compania Carrozzeria Boano. Cine urmărește istoria auto n-are cum să nu-l știe. La doar doi ani de activitate, a creat design-ul pentru primul client cunoscut, și anume Fiat 1100. Înainte de asta mai poate fi amintit modelul 209 de la Abarth.

Trecem într-o altă zonă a Bucureștiului, undeva în apropiere de Dristor, pe strada Cerceluș, unde am dat peste un Mercedes Benz MB 100 D care nu avea cum să nu sară în ochi. Singura problemă ar fi culoarea galbenă, care nu o prinde grozav, cele mai aspectuoase Mercedes Van fiind cele de culoare albă.

mercedes_mb100d

mercedes_mb100d_1

Despre acest model de Mercedes Benz nu se pot spune foarte multe, fiind unul destul de comun în România. MB 100 D s-a fabricat vreme de 15 ani, între 1981 și 1996. Singura țară în care s-a produs este Spania, iar în anul 1984 a intrat pe piața germană. MB 100 a fost gândit ca succesor al modelului N1000.

Într-o altă zi, pe Bulevardul Basarabia, în apropiere de Arena Națională, am descoperit un Volkswagen Beetle 1300, de culoare roșie, abandonat într-o parcare de pe marginea stăzii. Tot în apropiere de Arena Națională am dat peste un Cadillac Coupe de Ville, părăsit într-un spațiu din parc, și de un Mercedes Benz 190 W121 din 1960, aparținând Clubului Vehiculelor de Epocă.

vw_beetle_1

vw_beetle_2

Volkswagen Beetle Type 1, cunoscut și ca VW Kafer, a fost produs începând cu anii 1938, undeva la 15 ani distanță de înființarea echipei de fotbal Rapid București. A devenit într-un timp foarte scurt o mașină foarte populară, fiind produse, până în anul 2003, nu mai puțin de 21,52 de milioane de bucăți.

Interesant este că cele mai multe au fost scoase pe poarta fabricii din Germania, undeva în jur de 15 milioane de bucăți. Restul producției a fost divizată între țări precum Belgia, Indonezia, Mexic sau Iugoslavia. Cel pe care l-am găsit eu în București este foarte posibil să fie un model din anii 1960.

Ultima rablă pe care o mai avem astăzi în program este un Ford Transit Camper din 1997, găsit undeva pe strada Vidraru din apropiere de Piața Muncii, în spatele primului rând de blocuri din intersecție.

ford_camper_2

ford_camper_1

Personal, n-am reușit să găsesc nicio fotografie cu modelul 1997 pe internet, doar un Econoline din 1983 cu care se poate spune că seamănă destul de mult.

Așa că am intrat pe IMCDb care dacă nu știți este baza de date cu mașinile care apar în filmele din toată lumea. Am căutat după modelul descoperit de mine și iată că a apărut în câteva filme. Modelul 1978 a apărut în serialul Trafikmagasinet, în timp ce modelul 1980 a apărut în Zum Kuckuck mit der Liebe, lansat în anul 2012.

Dacă știi de alte mașini vechi, care stau parcate în cartierul tău sau dacă ai văzut una din zbor pe undeva, dă-mi de știre printr-un comentariu mai jos, printr-un mesaj pe facebook sau printr-un mail pe adresa ciprian@pardau.ro, iar eu o voi căuta și voi scrie despre ea.

Tu ce părere ai despre articolul acesta? Scrie-mi mai jos și hai să începem o discuție!