Povestea cadourilor primite de bloggeri

scris de | vineri, 16 august 2013, 10:55 | 9 comentarii

Articolul lui Hoinaru despre cadourile primite de bloggeri, a venit ca o gură de aer proaspăt, bine meritată de către blogosfera în care înotăm cu toţii. Cineva trebuia să vină şi să spună că majoritatea lucrurilor trimise de companii sunt inutile, cu toate că nu a zis-o exact cu aceste cuvinte.

Toată treaba asta cu earned media practicată de oamenii din PR a ajuns să fie de o imbecilitate cruntă; şi da, ştiu că blogosfera e doar despre lucrurile frumoase şi laude, dar trebuie să mai acceptaţi şi critici constructive. Dacă aplecaţi privirile şi citiţi, normal. Blogosfera asta în care fiecare îşi construieşte brandul personal pe spatele ideilor răspândite de cei ce-au fost înaintea unora, scrie şi publică, în general, informaţie şi păreri. Ambele relevante, bineînţeles.

Iar dacă un blogger va scrie despre un cadou primit din partea unei companii, o va face doar pentru că acel produs pe care l-a primit i s-a părut util, interesant, bun de shareuit şi văzut şi de alţii şamd., şi nu doar de dragul companiei care i l-a pus pe masă. Oamenii din PR ştiu asta, însă continuă să trimită cadouri inutile, despre care nici măcar ăia ce cred că blogul este încă un jurnal online, nu ar scrie.

Ca exemple, Răzvan Baciu a primit o pompă de sân manuală de la Philips, Chinezu a primit o cutie de lemn goală de la Staropramen şi câteva sticle de Sana de la Napolact, Zoso a primit o portavoce, iar alţii au primit pateuri de porc de la AnteFrig (fără pâine). Puţini au primit însă un 6 pack de Timişoreana brună înainte de lansare, un tricou cu un mesaj „Bucharest, not Budapest” pentru a promova campania sau un ceas countdown care să numere orele până începe un concert sau festival.

Companiile au ajuns în punctul în care cred că blogosfera le e prietenă doar pentru că au scris cândva despre anumite campanii şi nu mai încearcă să surprindă plăcut bloggerul. Pentru că, nu-i aşa, deja suntem prieteni, scrie el, face o menţiune pe twitter.

Dar na, noroc că nu sunt blogger relevant şi nu primesc cadouri de la companii.

Există 9 comentarii publicate la acest articol:

  1. vienela

    Da-mi voie sa nu te cred (si sa te contrazic), Ciprian!
    Poate ca unele cadouri sunt neinspirate sau cu o prea mica valoare materiala, insa chiar si printre bloggerii mici sunt si persoane care au primit de-a lungul timpului cadouri valoroase si utile. Ca sa iti dau un singur exemplu, eu ultima data am primit o pereche de sandale si doua perechi de bocanci din piele, care costa in total, la reducere, 900 lei. Si nici nu am reusit sa scriu despre acest cadou… inca.

  2. Vladko

    Unele cadouri sunt chiar binevenite bine dar chestia cu pateurile mi se pare total non sens:)) Parerea difera de la o persoana la alta dar este o vorba pe la mine prin Maramures: E gratis? Ada-l incoace!

    1. vienela

      Poate este doar un motiv pentru a pune niste linkuri in postare. ;) E bine sa fii vazut uneori…

    2. Ciprian blogger

      @Cristi, nu-i chiar aşa. Pe acelaşi principiu, putem spune ca n-ar trebui sa scriem despre lucrurile pe care le face guvernul pentru ca, nu-i aşa, nu am făcut vreodată parte din guvern. Am avut o părere despre subiect, am spus-o; nu văd ce s-ar schimba dacă aş fi unul dintre cei ce primesc cadouri.

  3. Simona

    ”iar alţii au primit pateuri de porc de la AnteFrig (fără pâine).”

    Cât de tare tânjești pentru un pișcot încât să scrii chestia asta? Trebuiau trimise tacâmuri, o masă și niște farfurii? Mâncarea nu va fi niciodată ”inutilă”, indiferent cărui blogger i-o trimiți.

    1. Ciprian blogger

      În fraza aia se află un link; dacă l-ai fi accesat şi citit, te-ai fi prins de ce-am scris chestia aia!

Tu ce părere ai despre articolul acesta? Scrie-mi mai jos și hai să începem o discuție!