Traseu cicloturism: 175B Pojorâta – Rarău

scris de | marți, 12 noiembrie 2013, 21:27 | 12 comentarii

Acum ceva timp se tot vorbea de un nou drum deschis prin munţii Bucovinei: asfalt ca-n palmă, peisaje superbe şi 16 km de urcare printre copaci şi stânci. Drumul nu este altceva decât o scurtătură ce face legătura între E85 şi DN17B, fără a mai fi nevoie să se treacă prin Vatra Dornei, construit în timpul comunismului şi reabilitat de curând.

De exemplu, dacă pleci din Câmpulung Moldovenesc şi vrei să ajungi la Poiana Teiului, o iei pe 175B şi scurtezi drumul cu aproape 50 km. Configurarea traseului şi asfaltul proaspăt turnat sunt motive bune pentru ca drumul să devină un nou traseu de cicloturism, care poate fi la fel de bine utilizat şi pentru drifturile controlate. Un exemplu video destul de proaspăt găsiţi aici.

Eu am fost duminica trecută cu bicicleta, cu gândul de a filma coborârea şi de a trage câteva cadre foto pentru FreeRider şi pentru un articol pe blog.

Cum se ajunge aici

Simplu, din orice direcţie. Cu buline roşii am însemnat punctele de plecare şi de sosire (1 e plecarea mea, iar între 2 şi 3 este traseul propriu-zis), cu pătrate albe următoarele oraşe mari (1 spre Bistriţa, 2 spre Suceava, 3 spre Bacău), iar cu dungă roşie traseul.

drum rarau

Eu am plecat de la 12 de acasă, iar la 15 am început urcarea.

Urcarea

Primii 5 km trec prin sat, cu case pe ambele părţi, toate parcă lipite de asfalt. Citisem pe un semn că iarna drumul este închis între km 5 şi 15 din cauza zăpezii şi a pericolului de accidente. Cumva, au dreptate: din câte mi-am dat seama, drumul are câteva urcări care trec de 10%; iar în combinaţie cu gheaţă pe asfalt, doar stâlpii te mai pot opri.

drum rarau 1

drum rarau 2

drum rarau 4

drum rarau 5

Dotări după reabilitare

Din câte am văzut, podurile au fost refăcute de la zero, în zonele cu pericol de alunecări de teren s-au construit parapeţi de beton, iar în curbele mai periculoase s-au montat parapeţi de metal. Cu toate astea, am văzut locuri pe porţiunea serpentinelor unde nu s-au montat nici un fel de protecţii.

Am trecut şi pe lângă câteva popasuri pentru maşini, cu locuri de parcare, masă şi băncuţe acoperite, iar la câţiva metri distanţă, coşuri de gunoi destul de mari. Sper doar să existe un traseu săptămânal sau măcar lunar pentru maşina de gunoi, să nu se ajungă în situaţia în care pungile de plastic şi peturile să zboare direct în râul de alături. Ce îmi pare rău că n-am văzut sunt semnele care arată gradul de înclinare a pantelor…

SONY DSC

DCIM100GOPRO

DCIM100GOPRO

reabilitare 4

Obiective turistice în zonă

Odată ajung pe platoul din vârf, drumul face legătura cu mai multe obiective din zonă. Înafară de cele care deja se văd pe hartă, am marcat cu pătrate albe alte două obiective, aflate înafara hărţii. 1 e pentru Mănăstirea „Sihăstria Rarăului”, 2 e pentru Schitul „Sf. Ioan Iacob Corlăţeni”, iar 3 e pentru Schitul Rarău.

obiective turistice

Şi filmarea cu GoPro Hero 2

Chiar dacă pe unele porţiuni am coborât şi cu 60 sau 65 km/h, nu am forţat prea tare; o dată pentru că nu ştiam drumul, iar mai apoi pentru că era destul de aglomerat. La urcare treceau pe lângă mine chiar şi convoaie de câte 10 sau 15 maşini. Unii către schituri şi mănăstiri, iar alţii doar pentru peisaj.

Dacă aveţi ocazia să parcurgeţi traseul, fie cu maşina sau cu bicicleta, eu vi-l recomand cu cea mai mare plăcere. Iar dacă e vorba de mers pe două roţi şi pot, mă alătur şi eu unei ture de pedalat!

Există 12 comentarii publicate la acest articol:

  1. Pingback: Bucovina luată la pedale: Pojorâta-Rarău | FreeRider.ro - Revista de biciclete

    1. Ciprian blogger

      Ăştia mai pasionaţi, de obicei, sunt trecuţi prin suficiente aventuri şi nu cad atât de uşor pradă ăstora pe patru roţi! :)

  2. andidani

    Acei parapeti au fost construiti in zonele unde s-a spart muntele. Piatra rezultata a fost folosita pentru a incarca zonele prea inguste pentru a putea largi drumul. Practic s-a mutat o parte a muntelui. Am trecut pe acolo cand erau asfaltati numai 11 kilometri. Pe restul inca se lucra. A fost o adevarata aventura, dar a meritat. Am urcat pana la cabana.

  3. parintele

    Salut. DJ 175B e de la Pojorata pana la Rarau. Daca vrei sa cobori spre Poiana Teiului, este DJ175A, care e neasfaltat.
    Ti-as fi lasat un link, dar nu ma lasa. Poti sa confirmi/infirmi calitatea drumului DJ175A?

    1. Ciprian Pardău blogger

      DJ175A, cum spui tu că se numeşte, este varză. Nu asfalt, nu şanţuri, nu nimic. Dar există un proiect iniţiat şi cred că au început lucrările pe acolo.

    2. Ciprian Pardău blogger

      Confirm. Drumul este bun de ambele părți ale muntelui. Se poate traversa liniștit cu mașină mică. Cu mașină mare este dificil, pe partea dinspre Poiana Teiului sunt mult locuri unde drumul e format doar dintr-o bandă, din cauza reliefului.

    1. Ciprian Pardău blogger

      Da, știu. Însă asta nu înseamnă că traseul nu este grozav. O să fac coborârea întreagă cât de curând, pe ambele părți ale muntelui.

  4. Sorin

    Poti sa imi dai mai multe detalii despre drum (ma intereseaza cabana Rarau-Campulung Moldovenesc) Din cate am inteles se urca de la Manastirea Sihastria Raraului la C,M.

Tu ce părere ai despre articolul acesta? Scrie-mi mai jos și hai să începem o discuție!