Vechile maşini ale oraşului #5

scris de | duminică, 14 octombrie 2012, 13:35 | 17 comentarii

Cu toate că a trecut ceva timp de la ultimul material cu caracter automobilistic, iată că într-un final a sosit şi cel de-al cincilea episod al seriei „Vechile maşini ale oraşului”.

Vă spuneam data trecută, plin de entuziasm, faptul că am avut norocul de a da peste o adevărată comoară. Un loc plin de rable şi caroserii ale altor timpuri. În episodul trecut prezentasem două modele, iar în episodul acesta vor mai apărea încă două; la fel de speciale şi la fel de impresionante.

Aşa ca o sărbătorire a primelor cinci materiale ale seriei. Iar pentru ca mica celebrare să fie posibilă, nu putem să îi uităm pe băieţii de la SimplyBucharest care, printr-un efort imens şi demn de stimă şi apreciere, au ajuns la nu mai puţin de 21 de articole ale seriei lor cu vehicule.

Daţi-mi voie să încep cu una dintre cele mai utile maşini fabricate vreodată în România, IMS. Îmi vine să plâng când văd că un astfel de vehicul zace în uitare într-o asemenea stare. Timpul şi-a lăsat amprenta adânc în sufletul ei, încât nici modelul sau vreo dată de referinţă a acestuia nu se mai pot citi pe undeva. Roţile au fost date jos, interiorul scos şi mutat pe o altă maşină şi tot aşa.

Dacă cineva recunoaşte cumva modelul, rog să lase un comentariu.

Picture-009

Picture-010

Ciudat că nu seamănă cu niciunul dintre cele 4 modele de IMS fabricate în serie (IMS 57, IMS M-59, Aro M461, Aro M473) şi nici cu prototipurile sau seriile limitate. Sau poate o fi un model de GAZ şi nu-mi dau eu seama.

Continuăm cu un model de Mercedes 240D, mult prea comun pentru vremurile noastre (cu toate că s-a fabricat undeva în jurul anilor 1975-1985), însă care după atâţia ani de viaţă, arată aproape ca nou. Ce stil, ce caroserie, ce linii. Ce maşină!

Picture-027

Picture-026

Cu ajutorul acestui model de Mercedes chiar s-a stabilit şi un record mondial. Grecul Gregorios Sachinidis a reuşit să parcurgă 2.8 milioane mile, adică 4,6 milioane de kilometri, cu acelaşi 240D, între anii 1976 şi 2004. Adevăru-i că la ajutat şi statutul său de taximetrist. Este de ajuns să îi căutaţi numele pe google şi-o să daţi de întreaga poveste.

Impresionant este faptul că grecul a stabilit acest record cu ajutorul unui Mercedes 240D cu faruri lunguieţe, nu normale, asemeni celor de pe maşina fotografiată de mine.

În România, astfel de Mercedes-uri cu faruri lunguieţe reprezintă o adevărată raritate. Din spusele unui cunoscut colecţionar de vehicule român care, din păcate a ales să rămână anonim, în ţară există doar un model recunoscut (Mercedes 250SE), în proprietatea lui Ion Ţiriac. Iar din spusele unui alt pasionat, ar mai exista încă unul şi în Vatra Dornei, într-un garaj bine ascuns. Ar fi grozav să îl pot prezenta într-un articol al seriei. Ar fi ceva în premieră, ceva special atât pentru mine, cât şi pentru cei ce îmi urmăresc blogul.

Până data viitoare, toate bune!

Există 17 comentarii publicate la acest articol:

    1. Munteanu Aurelian

      salut Alki
      poti spune mai multe despre zundapp-urile alea? aveti vre-unul de vanzare? caut unul de ceva vreme . trimite-mi un raspuns pe mail munteanu_aurelian@yahoo.com , daca nu vindeti macar poze cu ale voastre. multumesc si sper sa vezi mesajul.

      referitor la subiectul de mai sus:
      ala este gaz 59 parintele ims-ului, sunt diferente f mici vizual, daca nu le cunosti nu iti dai seama care cum e. la ims privit din fata se vad suportii pentru foile de arc, la gaz nu . asta ar fi o diferenta care se vede clar intre una si alta, restul sunt diferente minore.

      cat despre mercedes bot de cal, se gasesc destule la noi in tara , nu chiar atat de multe ca si cobra , dar sunt destule.

  1. hm

    IMeSeul ăla pare mai degrabă GAZ – unul recarosat. Versiunea originală trebuie să fi avut acoperişul de pînză. Cînd eram mic (şi asta a fost demult) astfel de GAZ-uri erau la mare, trăgeau titi-carele. Le iubeam pentru că aveau motoare pe benzină care torceau într-un mod deosebit şi miroseau special – nu se poate descrie.

    Mercedesul pozat de tine se cheamă, colocvial, Cobră; iar cel al grecului, Bot de cal :)

    (noi am vorbit de le aici: http://www.simplybucharest.ro/?p=7245)

    1. Ciprian blogger

      Nu-mi dau seama, sincer sa fiu, ce marca este. Poate c-o fi GAZ cu platforma de IMS; pentru ca proprietarul era clar convins de faptul ca avea acolo un IMS si nu un alt model. Referitor la Mercedesul fotografiat de mine, stiam tot de la cel care-l detine, ca mai poarta un nume, mai mult sau mai putin oficial nu mai stiu, insa mi-ai amintit de Cobra!

      Insa M 240D avea si varianta Cobra? Pentru ca eu mai am pregatit un Mercedes 300D Cobra si ma cam incurc in denumirile astea… Iar daca-ar ar fi sa pot da peste 240D Bot de cal, cu faruri lunguiete, undeva in Dorna as fi un om extrem de fericit. Pentru ca, din cate-am inteles, modelul este bine ascuns intr-un garaj din periferie. Si-mi trebuie timp sa-i pot mirosi urmele…

  2. hm

    păi, din ce ştiu eu. IMeSeurile aveau doar 2 uşi, GAZ-urile aveau 4, în rest sînt aproape identice (faruri, mască, etc)

    La Mercedesuri e simplu. Ca serie construită, Cobra i-a succedat Botului de cal.
    „200”, „220”…”240″ – indicativele astea care desemnează, în general, capacitatea cilindrică, nu mă bag. O să vezi „220”-uri şi la modelele anilor 60 (alea se numeau Coadă de rîndunică) şi la modelele mai recente…

    Oricum ai lua-o, un Bot de cal e o splendoare!

    1. Ciprian blogger

      Botul de cal chiar este o splendoare! Aici n-am ce ma contrazice! Totusi, e de discutat pe seama acelui IMS sau GAZ sau ce-o mai fi. Ca buna-i observatia ta cu cele patru usi.

      Cate Mercedesuri cu faruri lunguiete crezi ca are Romania in zilele astea? Ca se tot vehiculeaza o cifra de doua sau trei, dar nu prea stiu ce sa cred. Sa nu mai vorbesc de faptul ca, imediat dupa ce am discutat noi de acea camioneta Hanomag, am mai vazut cel putin doua doar in timp ce faceam naveta spre oras. Atunci de unde vorba ca si alea-s rarisime?

  3. hm

    Bot de cal… cine poate şti? Pe străzi, abandonate, nu cred că am întîlnit mai mult de două. În garaje nu se poate ghici. Bine, sînt pasionaţii, colecţionarii – ei ştiu bine, dar eu nu sînt în cercurile lor.

    Sînt şi multe legende la mijloc, cu rarităţile. Să-i credem pe toţi?

    1. Ciprian blogger

      Pai ce ne-am mai face daca nu ar mai exista legende vis-a-vis de astfel de raritati automobilistice? Care ar mai fi farmecul activitatii noastre atunci?

  4. The Company

    Nu ştiu şi nici nu am vreo bănuială cui aparţine maşina, însă acea persoană merită felicitări. Cu toate că e posibil să fie vreun bucureştean amator de frumos!

  5. Octavian

    Salutare, maldarul de fiare este un GAZ 69A, modificat in ultimul hal ! sasiu tot de GAZ doar ca la carosare au schimbat si rama parbriz. din pacate nu pot atasa foto cu masina la origine !

  6. Pingback: Vechile maşini ale oraşului #6 | Ciprian Pardău

  7. Mircea

    Salutare tuturor.
    Caroseria lasata in paragina este un hibrid asa cum comenta cineva anterior.
    Sunt un pasionat in domeniu si cunosc toate detaliile care definesc: Gaz 69; M 59A; M59B; M 461; M 461C si bine-nteles Aro seria 24.
    Sasiul este de Gaz 69, grila lipseste (cea de Gaz are anumite caracteristici), jantele cred ca sunt pe 15 deci tot de Gaz, iar partea superioara n-are legatura cu vreun model discutat, ci doar cu o incercare nereusita de carosare.
    Pentru o masina ca asta nu recomand in nici un fel o astfel de modificare.
    Ca pasionat ma ocup si de restaurari auto.
    O zi excelenta tuturor.

    1. Ciprian Pardău blogger

      Salut și merci de lămuririle aduse. Înseamnă că cel care a comentat pe subiect, a avut dreptate.
      Dacă ți-ai lăsat mailul bun, poate că o să mai discutăm despre rable și mașini vechi, mai ales că acum m-am mutat în capitală și găsesc la tot pasul mașini vechi. Numai de bine! :)

    2. Dangypsie

      Asa este. Vehiculul este un hibrid intre aro 243, m 59 si m461 Nu iti trebuie motor de M59 ( cu snur de azbest la chiuloasa) si unul de m461, functionale?Imi cer scuze d-lui Ciprian ca am folosit ” biroul” dansului si in scop personal…..

    3. Dangypsie

      Dangypsie
      6 ianuarie 2016

      in atentia d-lui Mircea….:D

Tu ce părere ai despre articolul acesta? Scrie-mi mai jos și hai să începem o discuție!